Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTokar, David M; Thompson, Mindi N.; Plaufcan, Melissa R.; Williams, Christine M.
TitelPrecursors of learning experience in social cognitive career theory.
Gefälligkeitsübersetzung: Vorgänger von Lernerfahrungen in der 'Social Cognitive Career Theory'.
QuelleIn: Journal of vocational behavior, 71 (2007) 3, S. 319-339Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0001-8791; 1095-9084
DOI10.1016/j.jvb.2007.08.002
SchlagwörterPersönlichkeitsmerkmal; Rollenverhalten; Frau; Geschlechterrolle; Lernen; Lernmotivation; Soziales Lernen; Soziales Verhalten; Erfahrungsorientiertes Lernen; Handlungsorientierung; Lerninhalt; Geschlecht; Mann
Abstract"This study extended the research on Social Cognitive Career Theory by examining the contributions of 3 person inputs (personality, gender, and conformity to gender role norms) to career-related learning experiences for each of Holland's 6 RIASEC themes. Participants (144 female and 113 male college students) completed measures of personality, conformity to feminine and masculine role norms, and learning experiences for Holland's RIASEC themes. Results of path analyses indicated that the combination of person inputs explained a significant proportion of variance in each of the RIASEC-based learning experiences. Results supported 9 of 13 hypothesized relations involving personality, and suggested that for some personality traits, the relation to RIASEC-based learning experiences is both direct and indirect, via conformity to gender role norms. Results also revealed that gender predicted learning experiences for 5 of the 6 Holland themes; however, 4 of those relations were partially or completely mediated by conformity to gender role norms. Finally, findings supported 5 of 12 hypothesized relations involving conformity to gender role norms, and suggested that gender role conformity may be most relevant to learning experiences in the Realistic and Social domains." Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: empirisch; Befragung; Theorieanwendung. (author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2008/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of vocational behavior" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: