Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMabokela, Reitumetse Obakeng; Mawila, Kaluke Felicity Ntwanano
TitelThe impact of race, gender, and culture in South African higher education.
QuelleIn: Comparative education review, 48 (2004) 4, S. 396-416Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0010-4086
SchlagwörterFallstudie; Chancengleichheit; Kulturelle Identität; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Gleichberechtigung; Gleichstellung; Frauenpolitik; Rassenpolitik; Südafrika (Staat)
Abstract[The authors] examine the impact of race, gender, and culture on the professional experiences of black female scholars and administrators in South African institutions of higher education, including both universities and technikons, which have institutional, exclusionary, and prejudice-prone cultures shaped by the interplay of gender and race further reinforced by either their rural or urban locations. Their findings show that the historical under representation of South African women in the higher education sector continues to be perpetuated not in simple terms of access but through indirect tools of exclusion such as unequal opportunities for research, writing for scholarly journals, and presenting papers at professional conferences that constitute the official criteria for recognition. From their analysis and insightful understanding of the lived experiences of the higher-education professional women in the study, they point to the possibilities for creating supportive institutional environments. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2005/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: