Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMagnuson, Katherine A.; Meyers, Marcia K.; Ruhm, Christopher J.
TitelInequality in preschool education and school readiness.
QuelleIn: American educational research journal, 41 (2004) 1, S. 115-157Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-8312; 1935-1011
DOI10.3102/00028312041001115
SchlagwörterErziehung; Empirische Untersuchung; Fertigkeit; Soziale Herkunft; Elementarbereich; Kindergarten; Vorschulerziehung; Schulreife; Bildungsprogramm; Datenanalyse; Lesefertigkeit; Rechnen; Ungleichheit; Effektivität; Leistungsmessung; Benachteiligtes Kind; Schulanfänger; USA
AbstractAttendance in U.S. preschools has risen substantially in recent decades, but gaps in enrolment between children from advantaged and disadvantaged families remain. Using data from the Early Childhood Longitudinal Study, Kindergarten Class of 1998-1999, the authors analyze the effect of participation in child care and early education on children's school readiness as measured by early reading and math skills in kindergarten and first grade. They find that children who attended a center or school-based preschool program in the year before school entry perform better on assessments of reading and math skills upon beginning kindergarten, after controlling for a host of family background and other factors that might be associated with selection into early education programs and relatively high academic skills. This advantage persists when children's skills are measured in the spring of kindergarten and first grade, and children who attended early education programs are also less likely to be retained in kindergarten. In most instances, the effects are largest for disadvantaged groups, raising the possibility that policies promoting preschool enrolment of children from disadvantaged families might help to narrow the school gap. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2005/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American educational research journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: