Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMiclea, Mircea
TitelLearning to Do as a pillar of education and its links to entrepreneurial studies in higher education.
European contexts and approaches.
QuelleIn: Higher education in Europe, 28 (2004) 2, S. 221-231Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0379-7724
SchlagwörterSelbstständigkeit; Lehre; Wirtschaft; Studium; Bologna-Prozess; Akademiker; Hochschule; Bedarf; Existenzgründung; Student; Ausland; Europa
AbstractThe author links the "learning to do" pillar, one of the four pillars of the Delors Report of 1996, "Learning: The Treasure Within", to the principles and purposes of an entrepreneurial university and the aims of the European Commission and the Bologna Process to enhance the employability of graduates of higher education. An entrepreneurial university will fulfill the meaning of this pillar, particularly if it includes life-long learning, career counseling, instruction and training in job-related social skills, and a commitment to educate and to train graduates who will be agents of change. Universities must also promote intellectual entrepreneurship as a means to achieving worthy ends including sustainable employability and human values. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2005_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education in Europe" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: