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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Aus: Fitzner, Thilo (Hrsg.): Bildungsstandards. Internationale Erfahrungen - Schulentwicklung - Bildungsreform. [Dokumentation der Tagung "Bildungsstandards", Evangelische Akademie Bad Boll, 15.-17.12.2003].Bad Boll: Evang. Akademie (2004) S. 164-201Verfügbarkeit
Recent information on international assessments (e.g. the Third International Mathematics and Science Study) indicates that 12th-grade students in the United States are doing extremely poorly on such assessments compared with their peers in other countries. These poor results are usually attributed to cognitive factors such as student's opportunities to learn etc. However, a partial explanation of these results my be motivational. Because the low-stakes tests were administered in these 12th-graders' final year in high school, this timing may have negatively affected motivation, and thus performance. Using money as an incentive ($10.00 per item correct), on a test using TIMSS released math items, the authors manipulated the amount of money per item correct so as to increase a motivational effect and thus increase performance. A focus group, pilot study, and main study were conducted. The monetary incentive was not effective in improving performance. (DIPF/Orig.).
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Standortunabhängige Dienste
3-936369-10-0
O'Neil, Harold F.; Abedi, Jamal; Miyoshi, Judy: Monetary incentives for low-stakes tests. .
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