Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Roversi-Monaco, Fabio; Prodi, Romano; Felt, Ulrike; Stanca, Lucio; Passera, Corrado; Müller, Klaus; Leslie, Ian; Brambilla, Nora |
---|---|
Titel | Managing University Autonomy. Shifting Paradigms in University Research. Proceedings of the Seminar of the Magna Charta Observatory, 15 September 2003. Gefälligkeitsübersetzung: Management der Hochschulautonomie. Paradigmenwechsel in der Hochschulforschung. Berichte vom Seminar des Magna Charta Observatory, 15. September 2003. |
Quelle | Bologna: Bononia Univ. Press (2004), 142 S. |
Beigaben | Literaturangaben; Abbildungen 1 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 88-7395-024-8 |
Schlagwörter | Forschung; Gesellschaft; Bildungsmanagement; Wissenstransfer; Lehre; Staat; Wirtschaft; Wissenschaft; Hochschulautonomie; Hochschulpolitik; Hochschulreform; Wissenschaftsfreiheit; Wissenschaftspolitik; Hochschule; Hochschulumwelt; Internationaler Vergleich; Funktion (Struktur); Konferenzbericht; Qualitätssicherung; Wissensproduktion; Deutschland; Finnland; Frankreich; Griechenland; Großbritannien; Italien; Niederlande; Spanien; Ungarn; Österreich |
Abstract | The participants at the conference explore the impact of university reforms and the consequences of newly gained institutional autonomy on the research carried out in academic institutions. Contents: Roversi-Monaco, Fabio: Foreword. - Prodi, Romano: Message. - Felt, Ulrike: University Autonomy in Europe. Shifting Paradigms in University Research? - Stanca, Lucio: University Research and the Stakeholders. The Expectations and Support of Government. - Passera, Corrado: University Research and the Stakeholders. The Expectations and Support of Private Funders. - Müller, Klaus: University Research and the Stakeholders. The Expectations and Support of Private Industry. - Leslie, Ian: Case Study. Partners in Research - Balancing Creativity and Responsiblity. - Brambilla, Nora: Young People and Research. (HoF/text adopted). |
Erfasst von | Institut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg |
Update | 2006/2 |