Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMaillard, Fabienne
TitelLes référentiels des diplômes professionnels confrontés à leurs critiques: une mise en valeur de leurs enjeux sociaux.
Gefälligkeitsübersetzung: The referentials of vocational diplomas versus the criticisms attached to them: bringing out their social stakes.
QuelleIn: Revue française de pédagogie, (2003) 145, S. 63-76Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 26; Tabellen 1
Sprachefranzösisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0556-7807
SchlagwörterKompetenz; Diplom; Hochschulabschluss; Berufsabschluss; Kritik; Zertifizierung; Frankreich
AbstractThe referentials of vocational diplomas, which detail both the vocational activity the diploma prepares to and the body of knowledge as well as the skills necessary to perform this activity and also to get the diploma, are the object of recurrent criticisms; the main objections concern their standardisation, their exhaustivity and the fact that they are too school centered. The referentials give an idealised vision of the diploma, of its content and of its possible uses. This article deals mainly with the ambivalence of the criticisms addressed by the researchers and by the actors of the vocational trainings, as some of the features of the referentials and of the diplomas will be brought under attack or on the contrary will be considered as necessary. The analysis of the referentials and of the criticisms attached to them shades light on the coexistence of various conceptions (to which the various partners refer) regarding the vocational diplomas. It underlines the fact that vocational diplomas are individualised in the present realm of government certification. (DIPF/orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2005_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Revue française de pédagogie" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: