Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMehran, Golnar
TitelKhatami, political reform and education in Iran.
QuelleIn: Comparative education, 39 (2003) 3, S. 311-329Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 36
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-0068
SchlagwörterBildung; Erziehung; Ideologie; Inhaltsanalyse; Identität; Bildung; Erziehung; Freiheit; Identität; Ideologie; Inhaltsanalyse; Iran; Islam; Politik; Recht; Religion; Bildungssystem; Vortrag; Bildungssystem; Islamische Staaten; Reform; Politische Sozialisation; Wertorientierung; Regierungswechsel; Recht; Freiheit; Gesellschaftspolitik; Internationale Beziehungen; Islamische Staaten; Politik; Politische Sozialisation; Regierungswechsel; Wertorientierung; Islam; Religion; Reform; Vortrag; 90er Jahre; Khatami, Mohammed; Iran
AbstractKhatami was elected President of the Islamic Republic of Iran in 1997. He came to power with the promise of creating an Islamic civil society and bringing about political reform, rule of law, freedom, and religious democracy. He advocated such values as tolerance, moderation, respect for diversity, and dialogue at the domestic and international arenas. Khatami assigned schools the task of creating pious, moral, politicised, and empowered individuals with a strong Iranian-Islamic identity, capable of maintaining a balanced relationship with the West. This article seeks to identify the pillars of Khatami's thoughts and assess whether his reformist agenda is reflected in formal schooling. An analysis of the prevailing educational goals and values illustrates that although some of Khatami's ideals are reflected, schools are still parochial, separating 'us' from 'them', with no attempt to prepare the young for global citizenship. Iranian schools continue to remain bastions of conservatism and ideology. (DIPF/Orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2005_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: