Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKlein, Perry D.
TitelRethinking the multiplicity of cognitive resources and curricular representations: alternatives to 'learning styles' and 'multiple intelligences'.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 35 (2003) 1, S. 45-81Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272
SchlagwörterKognitive Kompetenz; Kognitiver Prozess; Wissensrepräsentation; Lehr-Lern-Forschung; Lernen; Lerntheorie; Lernvoraussetzungen; Wissensvermittlung; Curriculum
AbstractMany educational theorists in recent decades have argued for the plurality of forms of knowledge, both in the mind and in the curriculum. Two popular ways of conceptualizing this plurality have claimed that individual students either differ in their 'learning styles' or possess 'multiple intelligences'. Both theories have encountered numerous theoretical, empirical and pedagogical difficulties. The claim made by learning styles theorists that students fall into modality types, and that curricular topics can be adequately rendered into modality-specific representations, has been challenged. The claim made by multiple intelligences advocates that students' intelligences can be assessed has not been validated, and the instructional implications offered by proponents do not follow from the theory. It is contended that students' diverse cognitive resources interact with but do not correspond to the categories of curricular representations, and the curricular implications of that contention are outlined and discussed. (Zusammenfassung vom Verlag übernommen).
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2004_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: