Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Hyun, Eunsook; Marshall, J. Dan |
---|---|
Titel | Teachable-moment-oriented curriculum practice in early childhood education. |
Quelle | In: Journal of curriculum studies, 35 (2003) 1, S. 111-127Infoseite zur Zeitschrift |
Sprache | englisch; englische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0022-0272 |
Schlagwörter | Situationsansatz; Lehr-Lern-Forschung; Schülerorientierter Unterricht; Curriculum; Unterrichtsforschung; Untersuchung |
Abstract | This study explores aspects of teachable-moment-oriented curriculum practice by questioning whether a teacher's teachable moment is relevant to the learner's 'learnable moment'. For teachable-moment-oriented curriculum practice to result in developmentally and culturally appropriate meaningful learning, transforming the identity between learner and teacher seems imperative. Data collected from naturalistic settings in various teacher education contexts over the last few years are used. Both prospective and in-service teachers' images of teachable-moment-oriented curriculum practices are presented. (Zusammenfassung vom Verlag übernommen). |
Erfasst von | IPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel |
Update | 2004_(CD) |