Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Cavanagh, Sheila L. |
---|---|
Titel | The pedagogy of the pastor: The formation of the social studies curriculum in Ontario. |
Quelle | In: Canadian journal of education, 26 (2001) 4, S. 401-417Infoseite zur Zeitschrift |
Beigaben | Literaturangaben 28 |
Sprache | englisch; englische Zusammenfassung; französische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0380-2361 |
Schlagwörter | Staatsbürgerliche Erziehung; Beeinflussung; Einstellung (Psy); Schüler; Soziales Bewusstsein; Curriculum; Geografieunterricht; Geschichte (Histor); Geschichtsunterricht; Ethische Erziehung; Gemeinschaftskunde; Sozialerziehung; Christliche Erziehung; Kanada; Ontario |
Abstract | The Ontrario social studies curriculum developed in the first half of the 20th century, was modelled on the techniques of the Christian partorale. The author uses a Foucaultian methodology to argue that this curriculum developed within the students an attitude that formed their thinking as democratic citizens of a developing nation - that incited both a commitment to care for those thought to need Christian instruction and a strong respect for the British Empire. At the same time, this practice of care served a colonizing function. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2005_(CD) |