Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNordmann, Nancy
TitelThe marginalisation of students with learning disabilities as a function of school philosophy and practice.
QuelleIn: Journal of moral education, 30 (2001) 3, S. 273-286Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 21
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-7240
SchlagwörterFallstudie; Einstellung (Psy); Kind; Schule; Schüler; Lernbehinderung; Ethik; Ethische Erziehung; Verantwortung; Diskriminierung; Behinderung; Außenseiter; USA
AbstractAdvocacy on behalf of students with learning disabilities in schools that do and do not acknowledge learning disabilities reveals a dynamic that can be active in both settings. This dynamic is one of student marginalisation in favour of institutional empowerment. Affording voice to students and responding to students' voice is requisite of education that is moral. Schools that practise student marginalisation abrogate moral responsibility incumbent upon them. Illustrations of margnalisation using material derived from advocacy activity on behalf of two learning-disabled students voicing opposing needs and attending schools with diametrically different philisophies toward learning disability are presented. Descriptive material provided is also used to illustrate a structure of institutional responsiveness revealed by advicacy activities. (DIPF/orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2003_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of moral education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: