Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNicoll, Gayle; Francisca, Joseph; Nakhleh, Mary
TitelA three-tier system for assessing concept map links: a methodological study.
QuelleIn: International journal of science education, 23 (2001) 8, S. 863-875Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
SchlagwörterForschungsmethode; Concept Map; Chemische Bindung; Konstruktivistischer Ansatz; Konzept; Konzeptentwicklung
AbstractA novel method is described for analysing concept maps for research and analysis purposes. The coding system rates the use, the stability, and the complexity of each link, which is a unique way of representing students' knowledge. The analysis scheme affords a look at how students may integrate new knowledge into their existing structures and may be used for assessment purposes or research on how students learn. This coding system was successfully applied to a sample of 56 complex concept maps that had been generated from student interviews on the topic of chemical bonding. The coding system is of particular use when analysing complex concept maps with a large number of concept nodes and links. The system described here was also particularly useful for assessing complex, non-hierarchical concept maps.
Erfasst vonLehrstuhl Didaktik der Physik, Ludwig-Maximilians-Universität München
Update2003_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: