Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWhitehead, Kay
TitelDo men still manage while women teach?
Using four reports on middle schooling to portray continuities and changes in teachers' work in the 1990s.
QuelleIn: Australian journal of education, 45 (2001) 3, S. 309-322Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 34
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0004-9441
SchlagwörterGeschlechterrolle; Primarbereich; Mittelschule; Sekundarschule; Lehrer; Lehrerin; Lehrerrolle; Tätigkeit; Australien
AbstractThis article examines the ways in which primary, secondary and middle school teachers are represented in four Australian reports on middle schooling in the 1990s. All reports argue for changes in school culture in the middle years but portrayals of each group of teachers reinforce the gender order in contemporary schools. Although there are continuities in the ways teachers are discussed across the reports, a focus on action research and the discourse of teacher as researcher appears in the two most recent documents. The final section of the article considers the potential of this discourse to reconstruct teachers' work and challenge the gender order of the occupation. (DIPF/orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2003_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian journal of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: