Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPedró, Francesc
TitelTransforming on-campus education.
Promise and peril of information technology in traditional universities.
QuelleIn: European journal of education, 36 (2001) 2, S. 175-187Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen 1
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0141-8211; 1465-3435
SchlagwörterMedieneinsatz; Barcelona; Hochschuldidaktik; Innovation; Lernen; Hochschule; Hochschulunterricht; Unterrichtsmethode; Lehrveranstaltung; Lehre; Lernen; Unterrichtsmethode; Lehre; Hochschuldidaktik; Hochschulunterricht; Lehrveranstaltung; Hochschule; Erfahrungsbericht; Innovation; Barcelona
AbstractThe author reviews his experience in promoting the use of information technology in on- campus undergraduate teaching at the Universitat Pompeu Fabra in Barcelona, i.e. the "Campus Global" project. This "was conceived initially as an intranet designed exclusively for teaching purposes, but which quickly developed into a facility through which the entire university has access to information applications and services. The experience of teacher resistance, resource difficulties, the vexed issue of intellectual property rights, and the difficulty of providing adequate technological infrastructures, resonates strongly with the experience of similar projects in other universities. At a more fundamental level, however, the author argues that the experience calls into question 'the organisational model of teaching at the university'. He concludes that there is a need for a new 'teaching contract'. He suggests that the primary benefit of the intensive use of these technologies in on-campus education is the opportunity it affords to move to a more holistic and individualised pedagogy, as opposed to the content-based pedagogy of much traditional classroom instruction." (DIPF/orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2002_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European journal of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: