Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Unterhalter, Elaine; Dutt, Shushmita |
---|---|
Titel | Gender, education and women's power. Indian state and civil society intersections in DPEP (District Primary Education Programme) and Mahila Samakhya. |
Quelle | In: Compare, 31 (2001) 1, S. 57-73Infoseite zur Zeitschrift |
Beigaben | Literaturangaben 65; Tabellen 3 |
Sprache | englisch; englische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0305-7925 |
Schlagwörter | Erziehungsziel; Vergleichsuntersuchung; Bildungschance; Chancengleichheit; Gleichberechtigung; Mädchenbildung; Chancengleichheit; Gleichberechtigung; Gleichheit; Indien; Mädchen; Mädchenbildung; Erziehungsziel; Schülerin; Primarbereich; Schülerin; Bildungsprogramm; Gleichheit; Nichtregierungsorganisation; Mädchen; Indien |
Abstract | This paper examines different understandings of gender equity and women's empowerment in two linked organisations, working in India to expand access and improve quality in primary education. Drawing on case study material from Bihar, the workings of two different, but linked programmes [see title] are examined. The complementary achievements of the two organisations, representing two kinds of NGO, are highlighted. The paper concludes that social justice and educational transformation cannot be taken forward with only a single form of organisation, but the powerful interconnections of the two approaches are necessary. (DIPF/orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2002_(CD) |