Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Reuling, Jochen |
---|---|
Titel | The German 'Berufsprinzip' as a model for regulating training content and qualification standards. |
Quelle | Aus: Nijhof, Wim (Hrsg.): Key qualifications in work and education. Dordrecht: Kluwer Acad. Publ. (1998) S. 63-76 |
Beigaben | Literaturangaben 15 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
Schlagwörter | Grundbildung; Soziale Sicherung; Einkommen; Berufsausbildung; Berufsbildung; Beruf; Qualifikation; Duales Ausbildungssystem; Fachausbildung; Definition; Inhalt; Standard; Deutschland |
Abstract | The author gives an analysis of the very German concept of 'Beruf'. He describes the importance of this concept for a better understanding of the German dual system of vocational education and the discussion that is taking place in the 'wholeness' of the Beruf concept not only relating to qualification routes and modularisation, but also as a concept capable of responsivity at supra-individual level and institutional relationships. (DIPF/ orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2001_(CD) |