Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Nowak-Fabrykowski, Krystina; Sosnowski, Alexandra |
---|---|
Titel | Education in transition. Changes in the Polish school system. |
Quelle | In: Canadian and international education, 24 (1995) 2, S. 55-64 |
Beigaben | Literaturangaben 13 |
Sprache | englisch; englische Zusammenfassung; französische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0315-1409 |
Schlagwörter | Bildung; Bildung; Lehrer; Polen; Religion; Bildungssystem; Schulreform; Bildungssystem; Hochschule; Schulreform; Wertorientierung; Lehrer; Wertorientierung; Religion; Berufsbildendes Schulwesen; Hochschule; Status; Polen |
Abstract | The aim of this paper is to present some recent reforms generated by the transition from a Marxist-socialist to a democratic pedagogy. Specifically, this analysis will view issues surrounding the reintroduction of religion in public schools, the trend toward private and community schools, decreasing enrollment in the humanities and the growing demand for vocational schools. An attempt will also be made to illuminate the role of teachers and parents in the reformation of Poland's educational system. ( DIPF/Text übernommen) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 1997_(CD) |