Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGamoran, Adam; Nystrand, Martin; Berends, Mark; LePore, Paul C.
TitelAn organizational analysis of the effects of ability grouping.
QuelleIn: American educational research journal, 32 (1995) 4, S. 687-715Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 75; Tabellen 5
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-8312; 1935-1011
DOI10.3102/00028312032004687
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Sekundarbereich; Leistungsdifferenzierung; Leistungsgruppe; USA
AbstractAbility groping appears to be a logical means of organizing a student body with diverse academic skills. Many observers contend, however, that the practice favors students in high-ability groups at the expense of students in lower groups. An organizational conception of ability grouping clarifies the tationale for ability grouping but also illuminates its shortcomings: Grouping students leads to segregation on nonacademic as well as academic criteria, and differentiated instruction may lead to unequal results for students assigned to different groups. These issues are explored with data from 92 honors, regular, and remedial English classes in eigth and ninth grade. We examine the characteristics of students placed in different groups, similarities and differences in the quality of instruction across groups, and the links between instruction and achievement. The data show that rates of student participation and discussion are higher in bonors classes, contributing to the learning gaps beween groups. Rates of openended questions are similar across classes, but honors students benefit more from such discourse because it occurs more often in the context of sustained study of literature. (DIPF/Absrtact übernommen.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1997_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American educational research journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: