Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDwyer, Peter J.
TitelDisjuncture between pathways policy and student outcomes: experience of early school leavers.
QuelleIn: Australian journal of education, 39 (1995) 3, S. 265-278Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 38; Tabellen 1; Grafiken 4
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0004-9441
SchlagwörterBildungsbiografie; Schulpolitik; Schule; Schuljahr 12; Abbruch; Australien
AbstractThe shift in public attitudes and government policy on retention rates has led to a preoccupation with post-compulsory education at a national level. Consequently those who do not continue with their education now find themselves in a policy vacuum. The policy is framed in terms of "pathways", but the experience of these early school leavers is one of "uncharted territory". This article reports on the findings of a recent longitudinal study of early school leavers and its implications for policy formation. It draws attention to misleading assumptions and expectations written into the policy frameworks, which point to disjunctures between policy goal-setting and the actual outcomes for the client groups subject to those policies. (DIPF/ Abstract übernommen)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1997_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian journal of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: