Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPenny, Alan J.; Harley, Ken
TitelBroadening the experiences of teachers-in-training: a South African study.
QuelleIn: Journal of education for teaching, 21 (1995) 2, S. 163-175Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 32
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0260-7476; 0305-8913
SchlagwörterLehrerausbildung; Berufspraktikum; Praktikum; Betriebspraktikum; Südafrika (Staat)
AbstractThis study explores participants' perceptions of a community placement programme. Post-graduate initial teacher education students at a South African university spent part of their one year diploma course in a range of industrial, commercial and social enterprises. Participants were interviewed and completed an open-ended questionnaire. The evidence suggests that a range of useful insights were gained by students into the nature, functioning and management of organisations, and that these differed according to the nature of that enterprise. The paper considers why students appear not to have theorised their experiences, and why there is only limited evidence of the development of a critical understanding of structure, function, and agency, which shape and frame industrial and commercial practice, and schooling. (DIPF/Abstract übernommen)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1997_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of education for teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: