Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenStandaert, Roger (Hrsg.)
InstitutionConsortium of Institutions for Development and Research in Education in Europe
TitelBecoming the best.
Educational ambitions for Europe. 1. publ.
QuelleEnschede: CIDREE-Secretariat (2003), 255 S.Verfügbarkeit 
ReiheYearbook / CIDREE, Consortium of Institutions for Development and Research in Education in Europe. 3
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN90-329-2142-8
SchlagwörterBildungsauftrag; Evaluation; Bildungsgeschichte; Entscheidung; Bildungspolitik; Demokratie; Entscheidung; Europa; Griechenland; Innovation; Kritik; Lehrerfortbildung; Lissabon; Niederlande; Österreich; Bildungsstandards; Bildungssystem; Bildungssystem; Evaluation; Ungarn; Bildungspolitik; Europäischer Bildungsraum; Ziel; Internationaler Vergleich; Qualitätssicherung; Bildungsauftrag; Benchmarking; Bologna-Prozess; Lehrerfortbildung; Demokratie; Internationale Zusammenarbeit; Benchmarking; Bildungsindikator; Bologna-Prozess; Internationaler Vergleich; Internationales Abkommen; Implementierung; Innovation; Kritik; Qualitätssicherung; Ziel; Europa; Griechenland; Lissabon; Niederlande; Ungarn; Österreich
AbstractThe Consortium of Institutes for Development in Education in Europe (CIDREE) aims to achieve the following with this yearbook: to provide information on the direction in which European educational policy is shifting... [and to make] a stimulating contribution to the lively debate on the content and effectiveness of this policy... The collection of essays is organized in a threefold way. Part one focuses primarily on the information behind the strategy. The backgrounds and history will be clarified and explained. The role of the benchmarks and indicators in the open coordination process are dealt with, as well as the experiences and reflections of four working groups concerning the Detailed Work Programme. The prospects for the new countries in this process are also discussed. Part two contains critical views on the ambitions, principles, instruments and strategy. The final part... contains a collection of essays on national experiences and implementation strategies. Authors from various countries focus on the implementation of the common policy from different angles. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2006/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: