Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMasson, Jean-Raymond
InstitutionEuropean Training Foundation
TitelThirteen years of cooperation and reforms in vocational education and training in the acceding and candidate countries.
What are the lessons to be learned from the perspective of the Lisbon objectives?
QuelleLuxemburg: Amt f. amtl. Veröff. d. EG (2003), 188 S.Verfügbarkeit 
ReiheSharing expertise in training
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN92-9157-347-7
SchlagwörterBildungsforschung; Beschäftigung; Beschäftigungspolitik; Bildungsreform; Bulgarien; Estland; Griechenland; Malta; Polen; Portugal; Rumänien; Slowakei; Slowenien; Spanien; Türkei; Berufsbildung; Lettland; Litauen; Ungarn; Zypern; Bildungsreform; Ausbildung; Bildungsforschung; Lebenslanges Lernen; Beitrittsland; Europäische Dimension; Internationale Zusammenarbeit; Ausbildung; Berufsbildung; Beschäftigung; Beschäftigungspolitik; Lebenslanges Lernen; Bulgarien; Estland; Griechenland; Lettland; Litauen; Malta; Polen; Portugal; Rumänien; Slowakei; Slowenien; Spanien; Tschechische Republik; Türkei; Ungarn; Zypern
AbstractThis report by the ETF looks at thirteen years of cooperation and reforms in vocational education and training in the acceding and candidate countries. It provides a synthesis of a series of country reports or "monographs on lifelong learning and employment services systems", produced at the request of DG Employment and Social Affairs in June 2000.This cross-country synthesis provides an interesting analysis by drawing a global picture of the analyses made in the country reports, and also enabling a comparison with respective developments in EU countries, particularly the so called cohesion countries of Greece, Portugal and Spain. It provides significant insights into the relationships between employment and unemployment and education and training policies. By providing a comprehensive analysis of the strengths and weaknesses of the acceding and candidate countries' systems and policies, it contributes to identifying the priorities to be addressed in the National Action Plans for employment and by the Structural Funds, particularly the European Social Fund. (DIPF/Orig./Ba.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2006/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: