Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Pillai, Sharmila (Hrsg.) |
---|---|
Institution | International Bureau of Education |
Titel | Strategies for introducing new curricula in West Africa. Final report of the seminar/workshop held in Lagos, Nigeria, 12-16 November 2001. Paralleltitel: Stratégies d'adaptation des nouveaux curricula en Afrique de l'Ouest. Rapport final du séminaire/atelier tenu à Lagos, Nigeria, 12-16 novembre 2001. |
Quelle | Geneva: IBE (2003), 64 S.
PDF als Volltext |
Beigaben | Literaturangaben |
Sprache | englisch; französisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
Schlagwörter | Curriculum; Curriculumentwicklung; Curriculumreform; Unterrichtsinhalt; Sprachunterricht; Mathematikunterricht; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Tagungsbericht; Gambia; Ghana; Kap Verde; Liberia; Mali; Niger; Nigeria; Westafrika |
Abstract | The contributions to the workshop provide information on curriculum content and, on a comparative basis, "the profiles of national education systems with particular emphasis on: 1) language curriculum and teaching in multilingual environment, 2) science, technology and mathematics teaching through new delivery systems, 3) emerging issues in African states and their implications for curriculum development." (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2005_(CD) |