Feld Schlagwörter - Suchen Sie Ihr Suchwort? (fallweise eingeblendet)
Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
This essay ... is not to celebrate, defend or create a new rhetorical line in the battle over who is authorized to speak for intellectuals or comparative studies. The author uses post-modern literature to explore the relations between knowledge, power and politics as a project of comparative education. This focus on knowledge and power underscores an important facet of contemporary life. Power is exercised less through brute force and more through the practices by which knowledge (the rules of reason) structures the field of possible action and inscribes the principles or performance and modes of subjectification. Whereas most comparative educational research assumes that participation and citizenship are "given" norms to be achieved, and the educational sciences are descriptive of the movement toward these given goals, what Schriewer calls legitimating studies, this essay focuses on the knowledge systems of education as the effects of power. To pursue this relation of knowledge and power, the author considers state policies and educational research as constructing "national imaginaries". The concept of national imaginaries enables the author to consider how certain global discourses overlay national educational practices to produce narratives and images of the individual who acts and participates. These imaginaries, the author further argues, are not "merely" representations of some natural community, the recuperation of some past memory about the nation and citizen, or the application of some hierarchical power. Rather, the images and narratives structure a memory through which individuals locate themselves as having a "home". The construction of imaginaries and memory is not an epiphenomenon of power, but a significant dimension of power through its effect at three levels: 1. The new memories of experience in the national imaginaries are simultaneously a forgetting that has anxieties and displacements. 2. The imaginaries are hybrids that overlay global and local systems of knowledge through the deployment of the indigenous foreigner, international discourses that circulate in national practice to open up new intentions, order memory, and "make" new histories of the nation and the "self". 3. Remembering and forgetting embody systems of inclusion and exclusion produced through distinctions and divisions that qualify and disqualify individuals in the sense of "being". The authors notion of comparative studies, then, is to explore how knowledge as systems of "reason" circulate historically across and within institutions and national boundaries to order the principles of action and participation. (DIPF/Orig.).
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet, wird Ihnen automatisch ein
Link angeboten, über den Sie die Literatur in den Beständen Ihrer Einrichtung suchen bzw. finden können.
Dazu vergleichen wir die IP-Adresse Ihres Rechners mit den Einträgen unserer Registrierung. Eine Speicherung
Ihrer IP-Adresse findet nicht statt. Von außerhalb der registrierten Institutionennetzwerke können Sie sich mit
Hilfe der Liste "Institution wählen" manuell zuordnen um o.g. Link zu erzeugen.
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet und der Zeitschriftentitel des
gewählten Artikel-Nachweises durch die EZB erfasst ist, bekommen Sie einen Link angeboten, der Sie zum
entsprechenden Eintrag leitet. Dort bekommen Sie weitere Hinweise zur Verfügbarkeit.
Standortunabhängige Dienste
Die Anzeige der Links ist abhängig vom Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel sind, sofern verfügbar, mit einem Link auf den passenden Eintrag des Zeitschriftentitels in
der Zeitschriftendatenbank (ZDB) der Staatsbibliothek Berlin versehen. Dort kann man sich über die
Einrichtungen informieren, die die jeweilige Zeitschrift lizensiert haben. Der Link auf das Bestellformular von
Subito überträgt die Daten direkt in das Bestellformular. Die Bestellung einer Artikelkopie setzt ein Konto dort
voraus. Die Bestellung ist kostenpflichtig. Publikationen in Buchform erzeugen einen Link auf die ISBN-Suchseite der Wikipedia. Von dort aus haben
Sie die Möglichkeit die Verfügbarkeit in einer Vielzahl von Katalogen zu prüfen.
Standortunabhängige Dienste
Popkewitz, Thomas S.: National imaginaries, the indigenous foreigner, and power: comparative educational research. .
2740202
Permalink als QR-Code
Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)