Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Badescu, Mircea; Kennedy, Alison |
---|---|
Institution | European Training Foundation |
Titel | Central and Eastern Europe. Key indicators on vocational education and training. Executive summary. |
Quelle | Torino: European Training Foundation (2002), 16 S.
PDF als Volltext |
Reihe | Key indicators on vocational education and training |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
Schlagwörter | Bildung; Bildungsbeteiligung; Schülerzahl; Allgemein bildende Schule; Sekundarstufe II; Lehrer-Schüler-Relation; Bildungsabschluss; Geschlecht; Bevölkerungsentwicklung; Ausgaben; Berufsausbildung; Berufsbildung; Arbeitslosigkeit; Arbeitsmarkt; Beschäftigung; Bildungsindikator; Berufsschule; Statistik; Internationaler Vergleich; Albanien; Bosnien-Herzegowina; Bulgarien; Estland; Kroatien; Lettland; Litauen; Montenegro; Nordmazedonien; Polen; Rumänien; Slowakei; Slowenien; Tschechische Republik; Ungarn |
Abstract | This publication provides a basis analysis of data collected through the European Training Foundation's Key Indicators project. Access to and participation in vocational education and training as well as spending patterns on such programmes are reviewed in Part 1. As the process of enlargement will substantially modify the characteristics of the EU labour market, Part 2 looks at the main aspects of national labour markets. As a step towards improving the quality of the data collection process, some issues related to measurement are also covered in this publication. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2008/3 |