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Autor/inBarbaro, Salvatore
InstitutionForschungsinstitut für Bildungs- und Sozialökonomie (Köln)
TitelThe Distributional Impact of Subsidies to Higher Education.
Empirical Evidence from Germany.
Gefälligkeitsübersetzung: Die Verteilungswirkung von Subventionen für die Hochschule. Empirische Beweise von Deutschland.
QuelleKöln (2002), 25 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheFiBS-Forum. 11
BeigabenLiteraturangaben 41
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie; Graue Literatur
ISSN1610-3548
URNurn:nbn:de:0168-ssoar-234079
SchlagwörterBildung; Schätzung; Bildungsbiografie; Soziale Benachteiligung; Soziale Herkunft; Familiensituation; Allokation; Einkommen; Einkommensverteilung; Steuer; Hochschulfinanzierung; Studienfinanzierung; Subventionierung; Hochschulzugang; Hochschulzulassung; Benachteiligung; Einflussfaktor; Verteilung; Deutschland
AbstractThe paper deals with the net-transfer calculation and the data presents empirical evidence for the distribution of children from various income brackets in the German higher education system. It builds a net transfer calculation on this analysis in order to ascertain the net incidence (the distribution of the benefits - expenditure incidence, the distribution of the tax burden - revenue incidence) followed by further extensions including the distributional impact of a partial cut of the subsidies. Additionally, there is investigated how various kinds of benefits from public higher education affect the income distribution within households with children enrolled in higher education. To judge the statistical inference, bias corrected and accelerated confidence intervals (BCa) via bootstrapping are used. The main goal of this procedure is to point out which kind of benefit significantly affects the income distribution within the subgroup that consists only of net-gainer. The main goal of the paper is to assess this argument critically for West-Germany, using cross section data for the year 1997. (HoF/text adopted).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2005_(CD)
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