Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Ní Cheallaigh, Martina (Hrsg.); u.a. |
---|---|
Institution | European Centre for the Development of Vocational Training |
Titel | Lifelong learning in the Netherlands. The extent to which vocational education and training policy is nurturing lifelong learning in the Netherlands. |
Quelle | Luxembourg: Office for Official Public. of the European Communities (2002), 115 S.
PDF als Volltext |
Reihe | CEDEFOP panorama series. 21 |
Beigaben | Literaturangaben 140; Tabellen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 92-896-0123-X |
Schlagwörter | Empirische Untersuchung; Persönlichkeitsentwicklung; Bildungsgang; Soziale Integration; Frau; Neue Technologien; Arbeitsmarkt; Berufspädagogik; Bildungspolitik; Effizienz; Erwachsenenbildung; Fernunterricht; Finanzierung; Frau; Lernen; Niederlande; Region; Berufsbildung; Persönlichkeitsentwicklung; Soziale Integration; Bildungspolitik; Bildungsgang; Praxisbezug; Weiterbildung; Flexibilität; Lebenslanges Lernen; Hochschulbildung; Individualisierung; Lernerfahrung; Netzwerk; Akkreditierung; Lernen; Lernerfahrung; Selbstständiges Lernen; Vorbildung; Individualisierung; Region; Akkreditierung; Finanzierung; Berufsbildung; Arbeitsmarkt; Berufschance; Qualifizierung; Berufliche Erstausbildung; Berufspädagogik; Betriebliche Berufsausbildung; Hochschulbildung; Fernunterricht; Weiterbildung; Erwachsenenbildung; Lebenslanges Lernen; Effizienz; Flexibilität; Netzwerk; Praxisbezug; Alter Mensch; Ethnische Minderheit; Niederlande |
Abstract | In summer 2000, Cedefop (European Centre for the Development of Vocational Training) launched studies on the extent to which vocational education and training policies and actions nurture lifelong learning in four countries: Finland, Italy, the Netherlands, and Sweden. This report examines the state of the art in the Netherlands, in 2000, from three perspectives: 1. the policy formation process of lifelong learning; developing policy instruments and specific measures by government, social partners and municipalities; 2. the pedagogical design - how providers apply the principles of lifelong learning in the organisation and content of their learning activities at various levels; 3. developments in participation in education and training. This approach produces three coherent pictures of lifelong learning in the Netherlands. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2004_(CD) |