Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWhite, Alastair
TitelPreparing teachers for health education in schools: the new TEMPUS project in Perm.
QuelleAus: Opening windows to change. Wallingford: Symposium Books (2002) S. 137-149Verfügbarkeit 
ReiheOxford studies in comparative education. 1/2001
BeigabenLiteraturangaben 1
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterSchule; Schulsystem; Lehrerausbildung; Bildungsprogramm; Projekt; Gesundheitserziehung; Internationale Zusammenarbeit; Transformation; Hochschule; Reform; Europäische Union; TACIS (Technische Hilfe der EU für die GUS-Staaten und die Mongolei); TEMPUS (Europaweites Mobilitätsprogramm für den Hochschulbereich); Russland
AbstractThis contribution reports on a TEMPUS-TACIS Joint European Project (JEP) which "grew out of its predecessor". In the course of the previous project addressing special needs, it became apparent that alongside the learning difficulties of many children within the school system, there were pressing issues of poor health: a seriously polluted environment, economic problems, and increasing social difficulties have all contributed to the worsening of health of the population and of young people in particular.... The prime stated objective of the JEP is to help the Perm State Pedagogical University (PSPU) to develop its capability to help provide a continuum of teacher training for health education in the Perm region. " After describing the background to health priorities in Perm and Russia, the authors present the PSPU and its international collaboration which has already been established during the preceding project. They report on the current activities to prepare teachers and schools for health education courses and explain the main aims for the second half of the project which are closely related to the overall development of the Russian school system mainly in the issue of pedagogical and methodological reform. (DIPF/Orig./Kr.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2004_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: