Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Sayer, John; Kolesnikov, Andrei |
---|---|
Titel | TEMPUS in Perm. |
Quelle | Aus: Opening windows to change. Wallingford: Symposium Books (2002) S. 11-21 |
Reihe | Oxford studies in comparative education. 1/2001 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
Schlagwörter | Evaluation; Lehrerausbildung; Lehrerfortbildung; Bildungsprogramm; Lernmittel; Projekt; Internationale Zusammenarbeit; Hochschullehrer; Studiengang; Hochschule; Weiterbildung; Sonderpädagogik; Sonderpädagoge; Erfahrungsbericht; Reform; Europäische Union; TACIS (Technische Hilfe der EU für die GUS-Staaten und die Mongolei); TEMPUS (Europaweites Mobilitätsprogramm für den Hochschulbereich); Deutschland; Großbritannien; Niederlande; Russland |
Abstract | This contribution is part of a publication on the TEMPUS symposium to the European Conference on Educational Research (ECER) held in Edinburgh in September 2000. It was intended as a reflective, post- project evaluation of the development programme to prepare teachers to meet special educational needs (SEN) in Perm (a city of one million inhabitants 2000 km north-east from Moscow), and its continuation, extension, dissemination and effects on new related international work, including a follow-on TEMPUS-TACIS project. The introductory chapter alludes briefly to EU TEMPUS programmes, in particular the TEMPUS-TACIS programme and the contemporary Russian context. It offers a formal report of the special educational needs international project in Perm [and] also records the EU/TACIS evaluations of the project. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2004_(CD) |