Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionEuropean Training Foundation
TitelSummary and analysis of the feedback from the candiate countries on the Commission´s memorandum on lifelong learning.
Cross country report.
QuelleTorino: ETF (2001), 108 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterSoziale Bedingung; Beratung; Bulgarien; Estland; Malta; Polen; Rumänien; Slowakei; Slowenien; Lettland; Litauen; Ungarn; Zypern; Wirtschaftssystem; Lebenslanges Lernen; Beratung; Beitrittsland; Europäische Dimension; Wirtschaftssystem; Lebenslanges Lernen; Bulgarien; Estland; Lettland; Litauen; Malta; Polen; Rumänien; Slowakei; Slowenien; Tschechische Republik; Ungarn; Zypern
AbstractThe comments in this report aim to clarify issues arising from the consultation process an the Memorandum an lifelong learning in the candidate countries. They also focus an the context in which the process took place. The consultation on the Memorandum on lifelong learning was proposed to the candidate countries as an optional exercise by the European Commission. Despite this, all the countries involved (Estonia, Latvia, Lithuania, Poland, Slovakia, Czech Republic, Slovenia, Hungary, Romania, Bulgaria, Malta and Cyprus) carried it out and submitted a report on time, including the three countries that did not get a grant from the European Commission for this purpose. The process was carried out in many ways. In some countries, it was an inter-services consultation at inter-ministerial level; in others, it was a broad, in-depth exercise involving social partners and regions. Thus, social partners and relevant non-governmental organisations were not systematically involved, and the regional dimension was rarely considered. However, in most cases, the ministries of education of the countries involved took the consultation very seriously. They set up specific steering committees, placed the Memorandum on the website, and set up a range of workshops, conferences and an Internet forum. The result was an excellent basis for wide and lively national debate. (DIPF/Orig./Ba.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2006/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: