Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenRassekh, Shapour (Hrsg.); u.a.
InstitutionInternational Bureau of Education
TitelThe management of curriculum change and adaption in the Gulf region.
Final report of the seminar held in Muscat, Oman, 17-21 February 2001.
QuelleGeneva: IBE (2001), 108 S.Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterErziehung; Evaluation; Soziale Ungleichheit; Bahrain; Bildungsplanung; Bildungsreform; Erziehung; Golfstaaten; Management; Planung; Saudi-Arabien; Soziale Ungleichheit; Vereinigte Arabische Emirate; Curriculumentwicklung; Evaluation; Kuwait; Oman; Bildungsreform; Kulturaustausch; Demokratisierung; Wertorientierung; Curriculumreform; Internationalisierung; Kulturaustausch; Bildungsplanung; Planung; Globalisierung; Curriculumentwicklung; Curriculumreform; Demokratisierung; Internationalisierung; Wertorientierung; Globalisierung; Management; Forschungsstand; Durchführung; Konferenzschrift; Tagungsbericht; Konferenzschrift; Bahrain; Golfstaaten; Kuwait; Oman; Saudi-Arabien; Vereinigte Arabische Emirate
AbstractThe final report of the seminar is divided into seven parts and three annexes. Parts I and II give an overall picture of the state of the art in regard to curriculum development in the face of the tremendous changes taking place at the present time and the multiple changes which education must face at the beginning of a new century. Parts III to VI reflect the events of the Oman seminar, its outcomes, as well as an evaluation of its achievements. Part VII reproduces the final recommendations approved by the Plenary of the seminar, including some follow-up actions which should soon be addressed.... This publication contains not only a synthesis of all national reports, giving a clear picture of what is going on in each country of the region in terms of curriculum adaptation and change, but also reproduces the papers presented by the national experts from within and outside the IBE. The publication, therefore should not be considered as geographically limited in scope, since it presents many observations about the trends taking place at the global level in the field of curriculum reform and its management. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2004_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: