Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBencze, John Lawrence
TitelDemocratic constructivist science education: enabling egalitarian literacy and self-actualization.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 32 (2000) 6, S. 847-865Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272
SchlagwörterVorstellung (Psy); Kanada; Curriculumentwicklung; Lerntheorie; Lehren; Erfahrungsorientiertes Lernen; Lehr-Lern-Forschung; Lehr-Lern-Forschung; Lerntheorie; Selbstständiges Lernen; Erfahrungsorientiertes Lernen; Lehren; Curriculumentwicklung; Conceptual Change; Konstruktivismus; Kanada
AbstractAlthough pedagogical approaches drawing on constructivist learning theories often place students in environments that are to resemble professional knowledge-building communities, paradoxically, they also orchestrate students' re-constructions to harmonize with canons of Western science. Under the cover of social-constructivist epistemologies and Vygotskian pedagogies, students1 prior conceptions are denigrated, their experiences regulated, their investigations shepherded, and then-conclusions restricted. Such actions are undemocratic-citizens' literacy is confined to that narrowly defined by society's elite and, therefore, is not egalitarian. Students have few opportunities to become self-actualized-to develop in ways unique to their needs, interests, abilities and perspectives. After elaborating these concerns, I provide a framework for curriculum development that may help democratize science education. It is an approach that gives priority to personalization, inclusion, problematization, explicitness, apprenticeship, authenticity and freedom. (Abstract vom Verlag übernommen).
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2002_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: