Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLanger, Judith A.
TitelExcellence in English in Middle and High School.
How teachers' professional lives support student achievement.
QuelleIn: American educational research journal, 37 (2000) 2, S. 397-439Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 45
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-8312; 1935-1011
DOI10.3102/00028312037002397
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Feldforschung; Schule; Schulklasse; Schulkultur; Lehrer; Schüler; Schülerleistung; Unterricht; Englischunterricht; Leistung; Professionalität; Tätigkeit; USA
AbstractThis study examined the characteristics of teachers' professional lives that accompany student achievement in writing, reading and English. The study was conducted in the classrooms of 44 middle and high school teachers in four states, in 25 schools and districts that were attempting to improve students' literacy abilities. ... In 14 of the schools, students were "beating the odds", performing better than other students in demographically similar areas. ... A 5-year study of both the professional and classroom communities sought to identify characteristics in teachers' professional lives that accompanied higher student achievement. ... The effective schools and districts nurtured a climate that 1) orchestrated coordinated efforts to improve student achievement, 2) fostered teacher participation in a variety of professional communities, 3) created structured improvement activities in ways that offered teachers a strong sense of agency, 4) valued commitment to the profession of teaching, 5) engendered a caring attitude to colleagues and students, and 6) fostered a deep respect for lifelong learning. (DIPF/orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2002_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American educational research journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: