Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLee, Valerie E.; Loeb, Susanna
TitelSchool size in Chicago elementary schools.
Effects on teachers' attitudes and students' achievement.
QuelleIn: American educational research journal, 37 (2000) 1, S. 3-31Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 45; Tabellen 6; Grafiken 2; dokumentarischer Anhang
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-8312; 1935-1011
DOI10.3102/00028312037001003
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Vergleich; Einstellung (Psy); Lehrer; Schüler; Schule; Verantwortung; USA; Leistung; Vergleich; Größe; Schule; Lehrer; Schüler; Schülerleistung; Größe; Verantwortung; Berufsethos; Leistung; Chicago, Ill.; USA
AbstractThe authors resume: "This study explores whether teachers and students are influenced by the size of the ... school to which they belong. Focusing on teachers' attitudes about their responsibility for student learning and students' 1-year gains in mathematics achievement scores, we used data from almost 5,000 teachers and 23, 000 sixth and eighth-grade students in 264 K-8 Chicago schools. The data were collected through 1997 surveys and annual standardized tests. ... On both outcomes, small schools (enrolling fewer than 400 students) are favored compared with medium-sized or larger schools. In small schools, teachers have a more positive attitude about their responsibility for students' learning and students learn more. Even after taking size into account, learning is also higher in schools with higher levels of collective responsibility. Thus, we conclude that school size influences student achievement directly and indirectly, through its effect on teachers' attitudes." (DIPF/ orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2002_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American educational research journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: