Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBailey, Thomas; Hughes, Katherine; Barr, Tavis
TitelAchieving scale and quality in school-to-work internships.
Findings from two employer surveys.
QuelleIn: Educational evaluation and policy analysis, 22 (2000) 1, S. 41-64Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 26; Tabellen 15; Anhang
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-3737
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Arbeitgeber; Arbeitswelt; Berufsvorbereitung; Betriebspraktikum; Motivation; Schule; Teilnahme; USA; Schule; Übergang; Motivation; Arbeitswelt; Teilnahme; Berufsvorbereitung; Betriebspraktikum; Arbeitgeber; USA
AbstractWork-based learning is a central component of the school-to-work strategy. Yet, a widespread system of work-based learning in the form of internships or apprenticeships will need to involve thousands of employers willing to provide placements. This paper examines the issue of employer involvement in the school-to-work strategy through a survey of employers participating in five school-to-work programs and a survey of a comparison group of nonparticipating employers in those same labor markets. The motivations and potential motivations of employers are identified; the data suggest that participants are motivated by philanthropy, while firms in the nonparticipating sample indicate that they would need more bottom-line-oriented arguments to convince them join up. We also explore the quality of work-based learning placements provided to try to identify the relationship between the characteristics and motivations of employers and the quality of the internships that they provide. (DIPF/orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2002_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational evaluation and policy analysis" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: