Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enValverde, Gilbert A.; Schmidt, William H.
TitelGreater expectations: learning from other nations in the quest for 'world-class Standards' in US school mathematics and science.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 32 (2000) 5, S. 651-687Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272
SchlagwörterBildung; Bildungsforschung; TIMSS (Third International Mathematics and Science Study); Bildungsstandards; Bildungspolitik; Curriculumreform; Curriculumvergleich; Mathematisch-naturwissenschaftlicher Unterricht; Internationaler Vergleich; Standard
AbstractCurrent educational policy debate in the US centres on educational standards and their possible role as primary motors of reform. A striking feature of the policy debate is its international character - with the question of the comparability of educational standards in the USA to those of its economic competitors becoming a primary concern of policy-makers, curriculum designers and other major actors in curriculum governance policy. Defining what constitute 'world-class' standards remains problematic. The US Research Centre for the Third International Mathematics and Science Study (TIMSS) has designed research to measure and portray standards in order to make empirical benchmarking studies possible. Using data from the USA and 21 high-achieving countries that participated in the study of national samples of curriculum documents and textbooks conducted as a component of the TIMSS, the authors explore two questions: What are the expectations regarding the performance of students held in the educational systems of the countries that perform among the best in the world?, and How do academic Standards in the USA compare to the expectations of this select group of countries? (Abstract vom Verlag übernommen).
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2001_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: