Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Sears, James T.; Marshall, J. Dan |
---|---|
Titel | Generational influences on contemporary curriculum thought. |
Quelle | In: Journal of curriculum studies, 32 (2000) 2, S. 199-214Infoseite zur Zeitschrift |
Sprache | englisch; englische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0022-0272 |
Schlagwörter | Curriculumentwicklung; Einflussfaktor; Generationswechsel |
Abstract | Using generational theory, this paper explores the genealogical and ideational evolution of the contemporary curriculum field. The authors use dramatis personae to explore the clashes that occurred preceding, during, and after the 'renaissance' of the curriculum field, concluding with a discussion of the next generation of curriculum workers who are coming to prominence during the millennium. (Abstract vom Verlag übernommen). |
Erfasst von | IPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel |
Update | 2001_(CD) |