Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWood, Keith
TitelThe experience of learning to teach: changing student teachers' ways of understanding teaching.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 32 (2000) 1, S. 75-93Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272
SchlagwörterVerstehen; Lehrerausbildung; Lehrerfortbildung; Lehrverhalten; Lehr-Lern-Forschung; Lernen; Lehren
AbstractThe experiences of several students enrolled in a 1-year programme of postgraduate initial teacher education are examined using phenomenographic analysis of interview data. Three questions are considered: What does learning to teach mean to student teachers? To what extent do student teachers think of learning to teach as changing understanding of teaching, its constituents, and the relations among them? What is required for student teachers to learn to teach if learning to teach is defined as changing understanding of teaching? The categories which emerged from the interview data are used to assess the development of student teachers' understanding over the duration of the programme. The results show that the programme was successful in developing understanding, shed light on the factors influencing this development, and have implications for the design of initial teacher education programmes. (Abstract vom Verlag übernommen).
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2001_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: