Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFarla, Ton
InstitutionEuropean Training Foundation
TitelTransnational analysis of vocational education and training in the New Independent States and Mongolia.
QuelleTorino: ETF (2000), XIV, 72 S.Verfügbarkeit 
ReiheReport. European Training Foundation
BeigabenTabellen 3; Grafiken 14; dokumentarischer Anhang
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterBildungsforschung; Bildungsmanagement; Bildungspolitik; Bildungsreform; Lehrerausbildung; Sozialpartnerschaft; Finanzierung; Ausbildung; Berufsausbildung; Berufsbildung; Arbeitsmarkt; Berufsbildungsgesetz; Statistik; Internationaler Vergleich; Dezentralisierung; Ausbilder; Gemeinschaft Unabhängiger Staaten; Mongolei
AbstractThe report attempts to highlight main trends and further challenges in and for vocational education and training reform.... It contains different sections: The executive conclusions summarise the main lessons for country policy makers and project donors. Chapter 1 presents information and indicators on socio-economic developments in the transition countries. Labour market developments are reviewed, particularly in relation to the link with vocational education and training. Chapter 2 highlights developments in vocational education and training systems since 1990. It also addresses the problems of funding education systems, and their performance in a number of selected areas. The chapter provides statistical data to enable comparison among the different countries and in some cases with the countries of Central and Eastern Europe and the European Union (EU). Chapter 3 deals with vocational education and training policy and institutional arrangements. The chapter has been further divided into three sub-sections. Section 3.1 outlines the changes in vocational education and training legislation policies, and provides examples of vocational education and training reform programmes. Section 3.2 is concerned with the management of vocational education and training systems, including the process of decentralisation and the role of the social partners. Section 3.3 deals with the anticipation of skills needs and the setting of vocational standards. Additionally, comments are made on the current information and research capacity in the countries under review. (DIPF/orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2003_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: