Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenWestbury, Ian (Hrsg.); Hopmann, Stefan (Hrsg.); Riquarts, Kurt (Hrsg.)
TitelTeaching as a Reflective Practice: The German Didaktik Tradition.
QuelleLondon; New Jersey; Mohwah: Lawrence Erlbaum (2000), 360 S.Verfügbarkeit 
ReiheStudies in Curriculum History
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Verlagsangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-8058-2920-2
SchlagwörterBildungstradition; Bildungsgeschichte; Allgemeine Didaktik; Wissenschaftsverständnis
AbstractThis volume presents a mix of translations of classical and modern papers from the German Didaktik tradition, newly prepared essays by German scholars and practitioners writing from within the tradition, and interpretive essays by U. S. scholars. It brings this tradition, which virtually dominated German curricular thought and teacher education until the 1960s when American curriculum theory entered Germany - and which is now experiencing a renaissance - to the English-speaking world, where it has been essentially unknown. The intent is to capture in one volume the core (at least) of the tradition of Didaktik and to communicate its potential relevance to English-language curricularists and teacher educators. It introduces a theoretical tradition that, although very different in almost every respect from those known in the U. S., offers a set of approaches that suggest ways of thinking about problems of reflection on curricular and teaching praxis. (Herausgeberreferat).
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2001_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: