Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTefera, Daniel
TitelA qualitative study of teachers' views of the practice of child maltreatment in three elementary schools in Ethiopia.
QuelleAus: Education and social change. Bonn: DSE (1999) S. 109-124Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 8; Tabellen 1
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterKörperliche Züchtigung; Empirische Untersuchung; Abweichendes Verhalten; Einstellung (Psy); Kindesmisshandlung; Lehrer; Schüler; Disziplin (Ordnung); Äthiopien
AbstractThe major purpose of this study was to find out the views held by teachers towards maltreatment in ... schools in Ethiopia. An attempt was also made to determine the prevalence, causes, and manifestation of child maltreatment in schools.... The findings of the study revealed the existence of maltreatment in the schools included in the study.... A number of ways in which child maltreatment manifests itself in the schools were identified. These include the use of corporal punishment, asking students to kneel down or stand facing the blackboard ... , rapping the students on the head with the knuckles, and hitting students with chalk, sometimes even with the fist. According to the respondents, the major causes of child maltreatment ... were firstly the misbehaviour of the students, including failure to do homework ..., chatting or quarreling in the class, and secondly large class sizes.... The study revealed that the teachers regard the infliction of corporal punishment and other forms of maltreatment as disciplinary techniques. (DIPF/orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2003_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: