Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFarstad, Halfdan
InstitutionEuropean Centre for the Development of Vocational Training
TitelVocational education and training in Norway.
QuelleLuxembourg: Off. for Official Publications of the Europ. Communities (1999), 153 S.Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 16; Tabellen 16; Grafiken 29; Glossar 2; dokumentarischer Anhang
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN92-828-2476-4
SchlagwörterBildung; Bildungsstandards; Bildungssystem; Bildungspolitik; Bildungsrecht; Bildungsverwaltung; Lehrerausbildung; Demografie; Finanzierung; Ausbildung; Berufsausbildung; Berufsbildung; Arbeitsmarkt; Qualifizierung; Berufsberatung; Zertifikat; Fortbildung; Weiterbildung; Lebenslanges Lernen; Qualitätssicherung; Standard; Ausbilder; Norwegen
AbstractThis monograph attempts to give a complete presentation of the Norwegian vocational education and training (VET) system. The target group includes those who may be responsible for, and concerned with, VET policy issues, researchers in the field, directors of vocational training departments or institutions, and trainers and teachers. The Norwegian system appears to be a well-integrated one, in which vocational education and training is given a place of virtual equality with general education. A four-year upper secondary vocational education which incorporates two years in school and two years in a company as an apprentice provides a unique method of binding apprenticeship into the school system, while at the same time making the school system respond to the needs of employers and the labour market. The high levels of participation in higher education, but also the strong vocational orientation of much of that higher education, also underline the attempt at a unitary system of education and training which is egalitarian, comprehensive and of high quality. In addition, there is an interesting organisation of regional and local responsibility and a very strong participation, both formal and informal, of the social partners. (DIPF/orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2001_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: