Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDif, M'hamed
TitelContribution of "inclusion" to active citizenship: examples of effective practise within the French VET system.
QuelleAus: Lasonen, Johanna (Hrsg.): EERA - Network 2 Programme: Network on Vocational Education and Training Research (VETNET) and Academy of Human Resource Development (AHRD). Conference proceedings. Jyväskylä: Univ. of Jyväskylä (1999) S. 75-87Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 17
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterGrundbildung; Empirische Untersuchung; Soziale Integration; Arbeit; Arbeitnehmer; Berufsausbildung; Effizienz; Frankreich; Berufliche Integration; Berufsbildung; Soziale Integration; Qualifikation; Übergang; Berufsausbildung; Berufsbildung; Arbeit; Berufliche Integration; Qualifikation; Berufsbildendes Schulwesen; Fortbildung; Effizienz; Konferenzschrift; Arbeitnehmer; Konferenzschrift; Frankreich
AbstractThe first part of section one gives an outline on the general structure of the present French VET (vocational education and training) system through which most of the vocational inclusion measures are introduced and implemented. In the context of more open and dynamic approach to the concept of citizenship (based on the promotion of the individual's ability to participate effectively in larger and multidimensional social production processes), a basic framework for the concept of inclusion will be presented through the past part of section one. The second section of the paper presents and assesses, in the context of the proposed conceptual framework, two examples of effective practice within the French VET system: The first example concerns the "PAQUE Programme" i. e. the programme of active access to employment and qualifications; The second example is the "qualification contract" regime which was introduced and implemented, within the framework of the "alternating vocational training" system as means of vocational inclusion, and is basically in favour of young people under the age of 26. (DIPF/orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2001_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: