Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBlomart, Jeannine
TitelD'une recherche-action à la formation d'enseignants à la didactique du français langue seconde au niveau de l'enseignement prescolaire.
Gefälligkeitsübersetzung: From action research to teacher training to teaching French as a second language in preschool.
QuelleAus: Beyond one's own backyard. Athens: Society for the Study of Human Sciences (1996) S. 242-246Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 4
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung; französische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterVorschule; Kindergärtnerin; Interkulturelle Bildung; Fremdsprachenunterricht; Französischunterricht; Modellversuch; Ausbildungsplan; Forschungsprojekt; Belgien; Europa
AbstractAction research on intercultural animation in nursery schools marked the beginning of the elaboration of teachers' training programmes. An experiment, conducted with the collaboration of psychologists and nursery school teachers, has led to the establishment of a "workshop of the whole world" of intercultural activities. The experiment had an impact on the institution, on teachers, on families, and on the social and emotional behaviour of the children. It proved beneficial at the level of language development and communication, leading to awareness of the importance of socio-emotional factors in the development of language and other capacities of children. This global outlook inspired the organization of subsequent in-service teacher training programmes. (...) The training emphasizes active educational methods that take into account emotional, social, and political implications in the learning of a language by an immigrant. It also gives priority to group process as a basic work resource enabling those in charge of a mission to help their colleagues to adopt educational innovations. (DIPF/abstract taken from the original).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1998_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: