Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTella, Seppo; Yli-Renko, Kaarina; Mononen-Aaltonen, Marja
TitelTwo cultures coming together. 1. Developing foreign language teaching and teacher education in Bulgaria.
Quelle(1996), XII, 166 S.Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 120; Tabellen
Spracheenglisch; finnisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN951-45-7035-9
SchlagwörterEvaluation; Lehrer; Lehrerausbildung; Lehrerrolle; Unterrichtsmethode; Unterrichtsmaterial; Fremdsprachenunterricht; Internationale Zusammenarbeit; Bulgarien
AbstractThis publication is the first part of a three-volume research report, dealing with the Finnish-Bulgarian educational project (1994-1995), called "Consulting Services for Foreign Language Training Upgrading in Bulgarian Schools". (It) covers the evaluation of currently used teacher training programmes, teaching methods and actual foreign language teaching practices ... It also deals with evaluation of some currently used teaching materials in Bulgaria. The main evaluation areas covered 1) the concept of knowledge and learning, 2) curricular design, 3) FL teacher education, 4) FL teachers' work as professionalism, 5) methodological approaches, 6) pupils' FL proficiency, 7) physical and psychological teaching and learning conditions, 8) evaluation of FL teaching materials, 9) equalitiy and (in) equity, 10) axiological infrastructure, and Bulgarian nationwide FL policy. (DIPF/Text übernommen).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1998_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: