Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inReed-Danahay, Deborah
TitelEducation and identity in rural France.
The politics of schooling.
QuelleCambridge: Cambridge Univ. Pr. (1996), XIII, 237 S.Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Verlagsangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-521-48312-3
SchlagwörterErziehung; Ethnomethodologie; Bildungssoziologie; Sozialisation; Jugend; Familie; Landfamilie; Eltern; Kind; Schule; Schulleben; Ländlicher Raum; Geschichte (Histor); Frankreich
AbstractDrawing on an ethnographic study of a remote farming community in the Auvergne, the author challenges conventional views about the operation of the French school system. She demonstrates how parents subvert and resist the ideological messages of the teachers, and she describes the ways in which a sense of local difference is sustained and valued through a complex interplay of schooling and family life. This book explores the role played by history, identity, and power in local responses to a national institution. ... It offers fresh insights into the ways in which French culture is transmitted to the coming generation. The author also provides lucid and critical discussions of sociological theories on education, including those of Bourdieu. (DIPF/Umschlagtext)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1997_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: