Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBeyer, Stephanie
TitelThe social construction of the US academic elite.
A mixed methods study of two disciplines.
Einheitssachtitel: Homo Prestigious, the social construction of the US academic elite.
QuelleLondon: Routledge (2022), xviii, 218 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Dissertation, Fakultät Sozial- und Wirtschaftswissenschaften der Otto-Friedrich-Universität Bamberg, 2020.
ReiheRoutledge advances in sociology
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN0-367-56856-X; 978-0-367-56856-6; 978-0-367-56858-0; 978-1-003-09969-7
DOI10.4324/9781003099697
SchlagwörterBildung; Bildungssoziologie; Sozialer Faktor; Bildung; Dissertation; Elite; Universität; USA; Hochschulschrift; Hochschulbildung; Elite; Hochschulbildung; Universität; Hochschulbindung; Dissertation; Hochschulschrift; USA
AbstractThis book explores the stark stratification and struggles over classifications in US academia from a relational perspective, looking beyond material differences and tracing its roots to symbolic power relations. Based on a mixed methods study drawing on both interview and quantitative data, it offers an account of the workings of academia, shedding light on the structures that permit elite departments to define categories and impose legitimate scientific definitions, to which the non-elite must adhere. With a focus on two scientific disciplines, the author shows how the translation of objective structures into mental structures establishes a relationship of power with regard to the definition of scientific categories, thus determining access to resources and opportunities to participate and move within the academic field. A study of the unequal intrusion of economic logics into the academic domain, this volume will appeal to scholars, policy makers and institutional leaders with interests in higher education, inequality within science, academic careers, power relationships and competition in the academy.
Erfasst vonUniversitätsbibliothek der Humboldt-Universität zu Berlin
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: