Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLevels, Mark; Brzinsky-Fay, Christian; Holmes, Craig; Jongbloed, Janine; Taki, Hirofumi
TitelNot in Employment, Education, or Training around the World.
QuelleAus: Levels, Mark (Hrsg.); Brzinsky-Fay, Christian (Hrsg.); Holmes, Craig (Hrsg.); Jongbloed, Janine (Hrsg.); Taki, Hirofumi (Hrsg.): The Dynamics of Marginalized Youth. London: Routledge (2022) S. 1-24
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-1-003-09665-8
DOI10.4324/9781003096658-1
SchlagwörterSoziale Folge; Arbeitslosigkeit; Ungleichheit; Ungleichheit; Arbeitslosigkeit; Benachteiligung; Exklusion; Jugendlicher; Junger Erwachsener
AbstractDuring the economic crises in the years following 2008, policymakers of various governments regularly hit the alarm bells about the dire situation of marginalized youth in various European countries. Early-career inactivity turns Not in Education, Employment, or Training (NEETs) into the most likely candidates for long-term socioeconomic marginalization, criminal careers, and grave mental and physical health problems. Japanese NEET who have completely retreated from society, are from different social backgrounds and face different circumstances from German immigrant children who have trouble finding a job, who in turn differ from Dutch low-ability adolescents who fail to graduate from vocational education. Since the 1990s, various alternative concepts emerged in labour market research as well as among policymakers.
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: