Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLeslie, Derek
TitelWhy are ethnic minority applicants less likely to be accepted in higher education?
QuelleIn: Higher education quarterly, 56 (2002) 1, S. 65-91Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0263-9769; 0951-5224; 1468-2273
DOI10.1111/1468-2273.00203
SchlagwörterLehre; Auslandsbeziehungen; Studium; Ausländer; Student; Ausland; Großbritannien
AbstractThe government is committed to widening access to higher education, yet applicants from ethnic minorities have 5.8 per cent less chance of gaining an acceptance than white. For some groups, for example Black-Caribbeans, the difference is even larger. Is this the result of institutional racism or because ethnic minorities have weaker qualifications than whites? The paper explores UCAS statistics from 1996-2000, which give around 1.38 million usable observations. Qualifications are the main determinant of success; but ethnicity has an additional positive effect. The paper investigates the reasons for this. Finally, it explores whether ethnic minorities are disproportionately concentrated in lower quality institutions. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2003_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: